Teatroteka

logo teatroteka szkolna czarne

 

 

 

 

 

Teatroteka Szkolna to portal zachęcający nauczycieli do wykorzystywania metod pedagogiczno-teatralnych na lekcjach oraz w ramach zajęć pozalekcyjnych (np. kołachteatralnych, lekcjach wychowawczych), opracowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Portal zawiera materiały edukacyjne, m.in. konspekty zajęć podzielone według grup wiekowych (3-6 lat, 7-9 lat, 10-12 lat, 13-15 lat, 16-19 lat) oraz materiały audiowizualne, pokazujące ćwiczenia rozgrzewkowe i lekcje wykorzystujące teatr. Więcej informacji w filmie dostępnym na stronie internetowej. Warsztaty: Jak wykorzystać pedagogikę teatru w szkole? Ich celem jest poznanie metod pedagogiczno-teatralnych w ramach doświadczenia warsztatowego, a tym samym narzędzi umieszczonych na portalu „Teatroteka Szkolna”. Jak również przyjrzenie się, w jaki sposób pedagogika teatru może być przydatna w działaniu szkolnym na lekcji lub na zajęciach pozalekcyjnych prowadzonych przez nauczycieli, animatorów, czy instruktorów teatralnych.


Program spotkania:
1. Prezentacja portalu Teatroteka Szkolna (30 min)
2. Warsztaty narzędziowe: Jak wykorzystać pedagogikę teatru w szkole? (2 h 30 min)
www.teatrotekaszkolna.pl

PROWADZĄCY

Maria Babicka – absolwentka socjologii w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Pedagogów Teatru realizowanej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Z Instytutem Teatralnym związana od 2011 roku, gdzie obecnie pracuje w Dziale Pedagogiki Teatru, przy programie „Lato w teatrze”. Koordynowała dwa projekty edukacyjne Teatru Lalek Guliwer w Warszawie - „Laboratorium Teatralno- Padagogiczne” i „Podróże edukacyjne Teatru Guliwer”, a także projektowała i realizowała cykle warsztatów teatralno-pedagogicznych przed premierami. Należy do Stowarzyszenia Pedagogów Teatru, z którym realizowała takie projekty jak: „Akcja Labirynt”, „Kierunek Teatr”, czy „Teatranki”. Prowadzi warsztaty dla dzieci i dorosłych oraz młodzieży. Śpiewa w rozrywkowym chórze All That Sound.

Justyna Czarnota - Misztal – pedagog teatru, pasjonatka teatru dla dzieci i młodzieży. Od 2010 roku współpracuje z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, gdzie obecnie koordynuje program Lato w teatrze. Członek Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Realizuje autorskie projekty z zakresu edukacji oraz upowszechniania kultury.

Joanna Krukowska - Gulik – pedagog teatru, animator społeczno-kulturalny, pracownik Działu Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, członek Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Prowadzi warsztaty do spektakli (m.in. w ramach programu Klasyka Żywa) oraz zajęcia teatralne w szkołach, domach kultury i przedszkolach. W wolnych chwilach szyje na maszynie. 

Katarzyna Piwońska – badaczka edukacji teatralnej, pedagożka teatru, redaktorka. Absolwentka filologii polskiej ze specjalnością nauczycielską i teatrologiczną Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Od 2012 roku współpracuje z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie w ramach badań i programów z zakresu edukacji teatralnej (Lato w teatrze, Teatroteka Szkolna, Teatralny Plac Zabaw Jana Dormana).

Magdalena Szpak – pedagożka teatru i menedżerka kultury. Od 2008 roku pracuje w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, gdzie współtworzy Dział Pedagogiki Teatru. Założycielka i członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru (SPT). Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej, Podyplomowego Studium Menedżerów Kultury Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz programu European Diploma in Cultural Projects Management Fundacji Marcela Hictera. Prowadzi warsztaty dla edukatorów, nauczycieli, artystów, dzieci i młodzieży. Wykłada na studiach podyplomowych „Pedagogika teatru”, współprowadzonych przez Instytut Teatralny i Instytut Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim.

Agnieszka Szymańska – absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (specjalności pedagogika ogólna i edukacja medialna), Podyplomowego Studium Menedżerów Kultury Szkoły Głównej Handlowej, Szkoły Pedagogów Teatru Instytutu Teatralnego. Zajmuje się organizacją, produkcją, promocją wydarzeń artystycznych adresowanych do dzieci. Prowadzi warsztaty edukacyjno – teatralne. Współpracowała z Fundacją ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom (koordynatorka działań medialnych kampanii w latach 2008-2011) oraz Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego. Specjalistka ds. kontaktów międzynarodowych Teatru Fredry w Gnieźnie. Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru, w którym prowadziła warsztaty dla dzieci w ramach akcji Labirynt oraz dla pedagogów w ramach projektu „Teatralne Spięcie”. Producentka spektakli Teatru 21 („Ja jestem ja” oraz „.. i my wszyscy. Odcinek 0”).

Joanna Zawadzka - absolwentka Kulturoznawstwa i Cyberkultury na UMCS. Animator, koordynator autorskich projektów artystycznych, edukacyjnych i społeczno-kulturalnych skierowanych do młodzieży, m.in.: Tworzywo Żywe, Aranżacje, Dobry Przekaz, Nołlajf?. W latach 2011-2014 była członkinią Fundacji Twórczości Edukacji i Animacji Młodzieży „Teatrikon”, w której współpracowała z nauczycielami i szkołami ponadgimnazjanymi, jak również członkinią Grupy ParaFraza, gdzie współorganizowała spotkania oraz warsztaty wspierające i promujące aktywność studencką. W Gminnym Centrum Kultury i Sportu w Wieniawie budowała doświadczenie bezpośredniej i długofalowej pracy z młodzieżą, realizując działania z lokalną, Młodzieżową grupą LAMA. Obecnie, jest częścią zespołu Działu Pedagogiki Teatru Instytutu Teatralnego im. Z. Raszewskiego, w którym zajmuje się programami Teatroteka Szkolna oraz Konkursem im. Jana Dormana.

Organizatorzy

Slider

Patronat honorowy

Image is not available
Image is not available

Przewodniczący Sejmiku Województwa Podkarpackiego

Slider

Patronat medialny

Slider

SPONSORZY

Slider